20 augusti 2013

A walk in the park...

Bra väder med sol och kvällsbris! Återigen förvånas jag över temperaturskillnaden mellan jobbet och hemma - tycks alltid vara 1-2 grader varmare hemma... tur att det inte är tvärtom! Det gick med andra ord bra att ha sommarstassen på dagens runda också. Idag var det ett kort och lätt grönt pass inplanerat i mitt Adidas MiCoachprogram. Varken så tungt som jag trodde efter det lååånga löppasset igår, eller efter snubbelincidenten. Knäna känns riktigt bra, det var bara ytliga skrubbsår.

Första passet med pulsbandet Adidas skickade som ersättning för det andra som verkar ha glappkontakt. Med tanke på passets höga score (88%, att jämföra med gårdagens på 54%) verkar det funka bra! Ska bli intressant att se om det håller i sig. Däremot är jag fortsatt missnöjd med Nike Lunarflyskorna och eftersom jag inte riktigt gillar dem använder jag dem minst, hittills bara 57km. De trycker på framfot och tår både ovanifrån och från sidorna, blir stumma snabbt och lämpar sig varken för framfotslöpning eller hälisättningslöpning.

För att komplettera skosamlingen skulle jag vilja ha ett par med mer dämpning än FreeRunskorna, men samma goda flexibilitet och kontakt med underlaget, och lägre tå-häl drop (0 eller 4 mm). Testade Saucony Mirage men trivdes inte med dem - för stumma - och bytte då till Lunarfly. Kanske Merrell Mix Master Move Glide är ett bra alternativ till nästa säsong? Dagens lärdom är också en som tål att upprepas: Köp löparskor i rätt storlek! I mitt fall innebär det ett halvnummer upp från den storlek som känns "lagom mycket för stor", dvs de SKA kännas alldeles för stora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar