29 augusti 2013

Tur med vädret

Kort grönt pass. Lite jobbigare än vanligt. Kan bero på passet igår, att jag höjt intervallgränserna eller nåt annat. Misstänker att det är intervallgränserna, så jag får nog vackert krypa till korset och sänka dem lite igen. Hade tur med vädret såtillvida att de hotande skyarna gick vid sidan om, så jag fick bara några droppar på mig. Desto större var fukten inifrån och ut - alldeles för varmt klädd eftersom jag räknade med en rejält regnig runda. Fortsatt mycket nöjd med Saucony Hattoriskorna, åtminstone för kortar pass upp till 45min. Visst, det är lite tungt för vaderna i början, under uppvärmningen, men min framfotsisättning blir bättre, skönare och mer naturlig, än med FreeRunskorna. Skulle tro att det beror på nolldroppet, nästa nya par skor får nog också bli ett par med nolldrop. Kollade just min (pulsbands) score: 90%!!! Wow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar