22 augusti 2013

VIlken kväll!!



Så var det då dags för ett lååångt pass igen - 1h20 min mot 1h10 i måndags. Och vilken kväll det var: solsken, sommarvärme och vindstilla - total lycka! Det var länge sen jag mötte så många andra joggare under en springrunda, så det verkade som många passade på att utnyttja den fina kvällen. Dagens långpass var av den gröna varianten, jämfört med intervallpasset i måndags, så det var lugnt och behagligt. Äntligen fick jag spränga 10 km-gränsen på ett träningspass, totalt blev det 11 km :-) 



Pulsbandet fungerade bra idag också, även om dagens score bara blev 64%, men det berodde nog mer på att jag var ivrig att komma framåt än pulsbandets sensorer. FreeRunskorna kändes mycket sköna fram till ca 65 minuter, sen blev de stumma under framfoten, vilket jag antar innebär att jag behöver mer dämpning. Annars kändes det bra i knän och fötter, även i den långa nerförsbacken. I nedvarvningsfasen på slutet var hela kroppen stum, och nu värker det i både knän, benmuskler och fötter när jag försöker ta mig upp ur soffan.... men det tar jag gärna efter en så härlig springtur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar