29 september 2013

Varma kläder

Som sagt, det är tungt att ge sig ut på springturer nu, både pga mörkret och kylan. För att få upp motivationen, och minska risken att jag vänder direkt när jag kommer utanför dörren och känner hur kallt det är ute, har jag införskaffat lite varmare träningskläder (Salomons Momentum Soft Shell-byxor, Arcteryx merinoullmössa), samt en reflexväst av enklare modell. 

Dagens tur till FreePort avlöpte utan incidenter som den i somras, när jag somnade i bilen (en ofta återkommande företeelse) efter stoppet på IKEA och inte vaknade upp förrän maken stannade utanför Bräutigams, två avfarter efter FreePort. Fortfarande hävdar han att det var "ett oskyldigt misstag" och inte en avsiktlig handling i syfte att få god glass... 

Imorgon (idag, söndag!) hade jag tänkt springa mitt stadslopp, som är ett av mina mål för året. Just nu är jag osäker på om jag alls kommer att kunna ta mig runt hela sträckan, men jag vill gärna göra ett försök. Måltiden på 1h30-1h40 min är nog inte realistiskt, utan antagligen tar det mig nog bortåt 2h, om jag orkar springa hela sträckan. Busskortet får följa med, utifall att....

Förhoppningsvis hjälper kläderna till att hålla mig varm, och med lite tur håller fötterna för den längre sträckan. Det som bekymrar mest är att jag känt mig lite småförkyld igen, så det blev inget springa igår (fredag). Ikväll har jag åtminstone kolhydratladdat med tryffelpasta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar