18 oktober 2013

Identitetskris

Vad ska bloggen handla om egentligen? 

Märker att det är svårt att bara hålla sig till ämnet träning på bloggen. Och hur kul är det egentligen att läsa om min vardagliga träning? Antagligen inte så mycket roligare än det är att utföra den? Med höstens intåg och snart vinter blir det också färre och färre löppass att skriva om. Den här veckan har det inte blivit något alls än. Förhoppningen är att komma ut på en tur på söndag. 

Samtidigt vill gymträningslusten inte riktigt infinna sig, delvis beroende på att jag inte riktigt hittat ett bra träningsupplägg på nya gymet. Att fortsätta med programmen jag kört tidigare går inte riktigt eftersom utrustningen är lite annorlunda här mot förra gymet och egentligen skulle jag vilja använda mer fria vikter och mindre maskiner. 

En annan starkt bidragande orsak till den minskade träningen är just att jag gillar att träna hemma och springa ute. Med den pågående badrumsrenoveringen måste jag duscha på ett av gymen och det blir därför en mycket större insats att först träna hemma och sen gå iväg till gymet. 

Ikväll blev det ändå ett yogamagpass med öppen balkongdörr för att hålla temperaturen på en lagom nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar