11 november 2013

Mål nr 1

Idag (igår - ser att klockan passerat midnatt) sprang jag en långtur i det sköna höstvädret. 5 grader plus, ingen vind och mulet, men uppehåll. Med ordentligt med kläder på var det faktiskt riktigt skönt, trots ännu ett jobbigt gruppträningspass igår (Kettlebellpass lett av min PT). Trots att maken inte sprungit på länge höll vi god takt hela tiden med en snittid ungefär som vi brukar. Dock gjorde vi en rusch på slutet, vilket resulterade i dagens snabbaste km: 4,54 minuter, vilket är nytt rekord för mig.

Hade det för övrigt inte varit för min man, hade jag inte kommit ut alls. Badrumsrenoveringen börjar gå mig på nerverna (vecka 4 av 8 avklarad) och jag inbillar mig att jag mår dåligt av allt damm och ämnen i luften som kommer från byggmaterialen. Efter en tupplur och när maken till slut gav upp och sa att han skulle ge sig ut utan mig, fick jag äntligen fart och gjorde mig i ordning. Adidas Micoach-app funkade utmärkt - så länge jag inte satte telefonen i viloläge - hoppas det kommer en fix för detta snart. 

Varje gång jag lyckas ta mig ut och springa nu känns som en seger över min instinkt att gå i idé tills våren är här. På vardagarna är det mörkt långt innan jag kommit hem från jobbet och senaste veckorna har det regnat ganska mycket. Så jag har börjat acceptera att det blir inte mer än ett löppass i veckan, och snart blir det nog inte ens det. Men kan jag springa nästa helg också så tror jag det första målet jag skrev om på bloggen är uppfyllt, dvs. att springa ute till mitten av november. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar