3 december 2013

Första löppasset...

... i kompressionstights gick bra! De värmde lagom mycket (ca 6-8 plusgrader och kraftig vind) och var lagom följsamma. Däremot kan jag inte säga att jag upplevde någon revolutionerande skillnad vad gällde ork och muskeltrötthet, men kanske var hastigheten för långsam och löppasset för kort. I affären sa de att tightsen var vävda i cirklar, man jag förstod aldrig riktigt vad fördelen skulle vara med det, men bra lät det ;) Oavsett kompressionsfunktionen är det skönt med ännu ett par varma löparbyxor. Med duschen installerad hemma blir det nog flera löppass utomhus framöver!

Det mest frustrerande på denna runda var att mina sköna Merrell Ascend Glove GTX-skor blev alldeles för stora eftersom jag hade tagit ett par av de tunnare löparsockarna. Dagens tips: Anpassa skorna efter sockarna, och tvärtom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar