27 december 2013

Julspring

Tomten hade med sig flera fina saker, bl.a. en Asics långärmad undertröja, en sån där som håller mig skönt varm och torr på uterundorna nu, ett par Grip Grab handskar för temperaturer runt nollan, och ett par 2XU kompressionsknästrumpor som håller benen varma och pigga i kallt väder (ja, även i varmt väder för den delen).

Med så många löparklappar kliade det i fötterna och benen för att komma ut på en löprunda och testa dem. Så på juldagen blev det en ordentlig löprunda, nästan 8 km. Regnet öste ner, men det var nästan vindstilla. Och det var flera som liksom jag tagit sig ut för att trotsa vädrets makter. Salomonjackan och -byxorna höll vätan ute expemplariskt. Skorna not-so-much, så nu funderar jag starkt på att gå tillbaka och reklamera dem. Trots att kroppen var tung, antagligen för att makens förkylning var på väg att sätta sig, var det en skön springtur.

Efter en höst utan förkylningar var det nu dags - så trist när det äntligen finns lite tid att komma ut och springa i dagsljus L men jag är glad att jag fått vara frisk hela hösten fram till nu. Med lite tur är förkylningen redan på väg över och i så fall blir det ett TRX-pass på söndag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar