8 januari 2014

Nytt försök

Nu när vädret ryktas bli alltmer vinterlikt har det bekymrat mig att inte ha några vinterlöparskor. Den uppmärksamma läsaren minns nog att just vinter korna (Merrell Ascend Glove GTX) reklamerades till Stadium kring nyår eftersom de läckte vatten i tårna. Sen dess har jag försökt hitta dem på nätet, i rätt storlek (EU 37.5 = UK 4.5 = US 7), utan större framgång.

Visst, de gick att beställa från amazon.com, men det kändes ganska krångligt med tull- och importavgift, och lite overkill - det är ju ändå bara ett par skor! Merrell.se har skorna, men slutsålt i min storlek. En e-mailfråga till dem om skorna kommer in igen har hittills lämnats obesvarad. 

Mina vanliga e-handelsställen för träningskläder/-skor som amazon.co.uk, wiggle.co.uk och zalando.se har ett flertal merrellskor, men inte just dessa (wiggle.co.uk har dessutom endast merrellskor i hela storlekar). Men, skam den som ger sig. Efter lite mer letande hittade jag gearforgirls.co.uk - ett veritabelt paradis för den som gillar merrellskor i halvstorlekar! 

Nu är skorna beställda och skickade med 2-6 dagars leveranstid. Med lite tur kommer de på 2, snarare än 6 dagar så jag kan testa dem i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar