26 april 2014

Vårens laguppställning


Nu är den klar, vårens laguppställning (från vänster):

  • Merrell Ascend Glove GoreTex, för blött och kallt väder
  • Merrell Ascend Glove, för torrt och varmt väder
  • Merrell Pace Glove 2, för "snabba" och medellånga rundor
  • Saucony Hattori LC, för "snabba" och korta rundor

Årets petningar är Merrell Bare Access Arc 2 och Nike Free Run 3+ som nu är borttagna ur rotationen. 

Merrell Bare Access Arc 2 testade jag på en kort runda i veckan, och de är stora som båtar (stl 38 istället för 37,5) så jag fick kämpa hela rundan för att ha en någorlunda behaglig fotisättning. Dessutom är de lite för kantiga i fotisättningen, dvs. sulan har en 90-graders vinkel som gör att foten bara kan landa på ett sätt, istället för att vara lite rundan i kanten i sidled så att foten kan landa på utsidan först. Ont i knäna efter 20 minuters löpning gjorde mig inte mer vänligt inställd till dem...

Nike Free Run 3+ åkte ner i farmarligan i vintras när jag fick så ont i knäna av dem, också då efter en kort tids löpning. Nu har jag i och för sig inte testat dem igen, men jag minns också att de, liksom Bare Access-skorna är väldigt breda i framfoten så båtproblemet gäller även för dem. 


1 kommentar:

  1. Jag tänkte faktiskt på dig och alla dina löparskor när jag körde in till jobbet häromdagen och funderade på hur många par du egentligen har ... fick en liten aha-upplevelse nu när jag inser att de har olika funktion. Gillar de rosa skarpt :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera