14 augusti 2014

Göteborgs kulturkalas

Göteborgs kulturkalas drog igång häromdagen. Så trevligt, tänkte maken och jag och tog en tur på mattorget (a k a Gustav Adolfs torg) efter jobbet. På vägen dit kunde jag se hur hela city var omringat av regnmoln, och de kom allt närmare, så efter en stunds promenerande bland alla mattält drog vi oss hemåt - det såg ut att börja regna vilken minut som helst... men det gjorde det ju inte.

Kulturkalasets app för iOS är svårnavigerad för den som enbart vill få inspiration, men hemsidan är desto bättre. Där kunde jag få en bra överblick av de olika kalasplatserna, enkelt klicka mig vidare för att läsa mer om samt få hela veckans program för respektive plats. Det är roligt att se att Avenyn har så många programpunkter och aktivt försöker locka göteborgarna dit, exempelvis är det line dancing där imorgon kväll, ett gyllene tillfälle att testa något nytt? 

Något som jag gärna skulle gå på är någon av alla guidade stadspromenader och rundturer i speciella byggnader. Vid Operan ska det finnas en dansk by med demonstration av dansk matkultur, och imorgon eftermiddag är det nyinvigning av det uppfräschade Rosenlund med Feskekôrka som landmärke. Ja, det finns nog att göra hela helgen, så trots att jobbet började i måndags, finns det ändå lite semesterkänsla kvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar