22 september 2014

Magisk höstkväll


Nu är det höst! När jag gick till jobbet imorse stormade det och termometern visade ensiffrigt. En tur ut på lunchen och det verkade inte som om temperaturen stigit nämnvärt. Att solen sken var trevligt, men gjorde inte så mycket för värmen. Det borde därför inte ha varit någon överraskning att temperaturen knappt nådde upp till tvåsiffrigt när jag på kvällen bytte om för en löprunda. Kortärmat och kortbenat ersattes med tillräckligt långa byxor så glipan mellan socka och byxa inte var mer än några centimeter, "vintersockarna" och en riktig jacka. Dessutom blir det mörkt så tidigt så reflexerna fick följa med ut. Skorna var dock samma som använts tidigare i sommar. Innan jag blivit varm i kläderna hade jag nog hunnit springa en tredjedel av rundan. 


Hastigheten var avsevärt långsammare än de senaste passen. Kanske berodde det på att jag inte sprungit i de här skorna på några veckor. Kanske berodde det på att det är nästan en vecka sen jag sprang senast. Kanske berodde det helt enkelt på ovanan vid kvällskylan. Det gjorde inte så mycket - kvällen var nästan magiskt stilla efter en så blåsig dag och ljuset är så vackert precis i skymningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar