8 september 2014

TRX-miss

Ikväll skulle jag ha gått på höstens första TRX-pass, bara för att snopet upptäcka 1. att jag stod på reservplats, men fick ordinarie plats en timma innan passet började, och 2. bokningsreglerna säger att man måste vara där senast 10 minuter innan passet börjar... Så det fick bli ett vanligt styrketräningspass med fokus på rygg, bröst och lite benträning.

Det är inte så ofta jag går på ett pass - dagarna är alldeles för tidsstyrda med möten hit och dit för att jag ska vilja ruta in min fritid på samma sätt. Dessutom verkar de flesta pass kräva att man bokar sig flera dagar i förväg, och sen kommer ihåg att avboka sig om man inte vill gå... Just därför är det så skönt att bara kunna dra på sig löparkläder och -skor och ge sig ut - träningen börjar direkt utanför dörren. 

Noterar att min väderapp fortfarande är väldigt träffsäker, på gott och ont. Det vräkte ner hela eftermiddagen, och när jag skulle cykla hem började det spricka upp och solen kom fram. Appen visade på regn vid 20-tiden igen, men eftersom vädret var så fint tänkte jag att appen hade nog fel, och cyklade glatt iväg till träningen i knälånga byxor... sen regnade det nästan hela tiden på gymmet och återigen hade jag tur att det slutade ungefär när jag skulle bege mig hemåt.

Appens väderprognos för imorgon är uppehåll och växlande molnighet. Hoppas det kan bli en fin löprunda med  vackra bilder - måste bara komma ihåg att pausa Runkeeper vid fotostoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar