4 oktober 2014

Catering hos vänner



Häromveckan skulle vi ha vänner hemma på middag, men ställdes med kort varsel inför två alternativ: Flytta middagen till senare datum, eller flytta middagen till vännerna istället. Vi valde det senare, med catering hos vännerna.

Det gick förvånansvärt bra - västerbottenostkexen till förrätten bakades färdigt hemma och monterades på plats; risotton förbereddes hemma och kokade färdigt med buljong på plats; och efterrätten gjordes färdigt hemma och monterades på plats. Väldigt bekvämt att bara lämna röran bakom sig och kunna göra klart i ett städat och prydligt kök. Likaså att inte behöva tänka på dukning, allmän städning av hemmet osv. Kanske ett koncept att fortsätta med ;)

Efterrätten bestod av hemgjorda äpplemunkar med hemgjort äpplemos, som jag bara gjort en gång förut. Friteringen går bra, vilket jag tillskriver min suveräna spishäll, men liksom förra gången var det nästan omöjligt att få in en större mängd äpplemos i dem, trots att jag använde sprits med liten syll.
Nästa gång ska jag testa semmelmetoden, dvs. skära av ett litet lock, gröpa ur och lägga på locket igen. Fast med tanke på att både köket och jag luktade ett helt dygn efteråt, trots tvätt och vädring, så får det nog vänta till nästa höst, eller när fläktfiltren behöver rengöras nästa gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar