25 januari 2015

Sköna söndag....

...eller?!?! Efter den senaste veckans hektiska schema skulle vi idag i lugn och ro göra månadens pappersexercis, laga en riktigt god söndagsmiddag och gå ut i det fina vintervädret med solsken. Det börjar med alla nätverksuppkopplingar krånglar, maken visar sig ha en släng av magsjuka och isbarken ligger tjock på trottoarer och gator.

Första försöket att genomföra dagens löppass slutade med att jag efter 20 meter vände tillbaka och bytte till mina icebugskor med dubbar, vilka jag nöjt införskaffade till halva priset förra vintern och aldrig fick tillfälle att testa då. Andra försöket tog mig hela vägen till närmsta brevlåda och ett varv runt kvarteret. Några försiktiga, trevande löpsteg och jag var tvungen att acceptera att det inte var bästa förutsättningar för ett intervallpass ute idag - det är visserligen nytt år, men att bryta något mer ben står inte på min önskelista för 2015.

Skornas karbiddubbar hjälpte mig visserligen att hålla mig på benen på isgatan, men att ha ett avslappnat, lätt och ledigt löpsteg var inte att tänka på. Snopet tvingades jag inse att jag återigen hamnar efter i mitt löpträningsprogram och satsa på några träningspass framför TV:n istället. Sjukgymnastik, en stunds core och ett kort yogapass som avslutning var alldeles lagom för att återse en gammal favorit, Grosse Pointe Blank. 

Nu håller jag tummarna för att maken och vädret blir bättre, samt att jag slipper magsjukan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar