13 oktober 2016

Nu är det (snart) jul igen


Det lackar mot jul igen, och jag tänkte faktiskt på det redan när vi höstade balkongerna - ska jag sätta upp julljusslingorna nu när vädret är bra, men låta dem vara släckta fram till advent, eller ska jag vänta och riskera att få göra det om en månad i ösregn. Det blev det senare. Tur då att det finns andra påminnelser om julen att införskaffa...

Som jag berättat tidigare har vi en tradition med chokladjulkalendrar. Det enda problemet är jag faktiskt inte är särskilt förtjust i sötsaker - och det handlar inte främst om tillsatser mm (även om jag inte gillar det heller), utan helt enkelt att det smakar för sött. Ungefär som jag gillar idén med varm choklad en kall vinterdag, men sen tycker den smakar alldeles för sött och på tok för lite choklad när jag väl har den framför mig. Att jag ändå haft svårt att ge upp chokladkalendrarna eftersom jag gillar idén med julkalender - en ny lucka att öppna varje dag för att sprida ut förväntan och glädjen med julen. 

Så i år har jag köpt en annan typ av julkalender till mig, en "skönhetskalender". När jag gick genom Åhléns City häromdagen stod den där, rakt framför mig, uppställd på ett ställ och viftade förföriskt med sina flärpar "kom och titta på mig, läs om alla fina små miniatyrer jag innehåller". Och väl medveten om vad den höll på med gick jag med darrande och förväntansfulla steg rakt fram till den och tittade.... 

För någon som verkligen älskar miniatyrer av alla dess slag var detta som himmelriket - 24 luckor fyllda med små förpackningar av allt jag kunde tänka mig - handkräm, duschgel, body lotion, ansiktsmasker, och en uppsjö andra produkter som jag knappt känner till. Något att se fram emot i höstmörkret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar